Gdańsk: witaj szkoło!

Gdańsk: witaj szkoło!

gdansk-wyprawki-rozdaneDzieci ze świetlic środowiskowych często wstydzą się iść do szkoły z powodu braku wyprawki szkolnej. Nasza kampania ma to zmienić.

Jedną ze świetlic środowiskowych objętych wsparciem w ramach tegorocznej kampanii charytatywnej „Powrót do szkoły” była Świetlica Środowiskowa „Grodzisko” w Gdańsku. Dzięki darczyńcom, którzy w ramach naszej akcji przekazali środki na wyprawki szkolne, podopieczni i podopieczne świetlicy rozpoczęli nowy rok szkolny wyposażeni w potrzebne przybory szkolne. Były to m.in. zeszyty, kredki czy artykuły kreślarskie. Ponadto dzieci otrzymały obuwie, a uczennice i uczniowie z młodszych klas dostali plecaki od firmy Rossmann.

– Jak co roku, otrzymaliśmy też dary od firmy Touax (m.in. artykuły do zajęć artystycznych, ołówki, temperówki, kredki), która już od kilku lat systematycznie wspiera naszą świetlicę – mówi Elżbieta Leśniewska, kierownik świetlicy środowiskowej „Grodzisko”.

Kampanię „Powrót do szkoły” zorganizowaliśmy już po raz drugi, a jej celem jest pomoc dzieciom ze świetlic środowiskowych, których rodzice z różnych powodów nie są w stanie zaspokoić potrzeb dzieci, w tym tych związanych z edukacją.

Jeszcze rok temu prawie co piąte dziecko miało problemy z tym, aby otrzymać pełną wyprawkę szkolną. W tym roku powinno być nieco lepiej, ale – jak wskazuje doświadczenie m.in. osób pracujących z dziećmi i młodzieżą w świetlicach środowiskowych – wciąż dla wielu dzieci początek roku szkolnego związany jest ze stresem, także z powodu braku pełnego wyposażenia szkolnego.

W czasie gdy rówieśnicy prześcigają się w nowych rodzajach plecaków czy piórników, dziecko z ubogiej rodziny, nieposiadające wyprawki może poczuć się gorsze. Może to zaważyć na jego wynikach w nauce, na funkcjonowaniu wśród rówieśników i także – na jego przyszłym życiu.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powodzenia tegorocznej kampanii, a szczególnie agencji reklamy Brand Garden we Wrocławiu, która stworzyła kreację graficzną akcji. Dziękujemy również firmie EACTIVE, która za darmo promowała kampanię w Internecie, firmom Cityboard Media, Clear Channel, AMS, Profil, Reklama-Tęczowa, Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Opolu za bezpłatne udostępnienie powierzchni na m.in. bilbordach i słupach ogłoszeniowych,  a także koncernowi Agora, tygodnikom Polityka i Forum, magazynom Dziecko Najlepsza Inwestycja, Apteka Press, Moda na Zdrowie za bezpłatne lub za symboliczną opłatą poinformowanie o akcji.